Welkom op mijn reisblog!

1. Reislogger:
    8 mei 2012
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. ben:
    8 mei 2012
    Hallo Willeke, bedankt voor het aanmaken van deze weblog. Graag nodig ik iedereen uit om met ons mee op reis te gaan.
  3. Pauline&Bart:
    9 mei 2012
    Ja, gaaf!! Wij gaan m lezen ofcourse ;-))
  4. Opa de Kreij:
    9 mei 2012
    Ja, hij is geinstalleerd, nu nog ff oefenen.
  5. Opa de Kreij:
    test van opa
  6. Erik en Karla:
    9 mei 2012
    Leuk, dat de site er is.Nog een paar nachtjes dan gaat de reis beginnen.We gaan jullie zeker volgen.Tot vanavond:)
  7. Oma van der Linden:
    10 mei 2012
    Ja hoor hij doet het.
  8. Oma van der Linden:
    11 mei 2012
    ik heb het gebrobeerd
  9. ben:
    11 mei 2012
    zo de laaste dingen bij elkaar rapen en dan nog even slapen en dan zijn we er klaar voor hoor :)
  10. joke rietveld:
    12 mei 2012
    Hoi allemaal,
    Wat doen we modern he, met skype,weblog facebook enz maar wel gaaf zo zijn we er ook een beetje bij.
    Goede reis en vooral volop genieten maar!!!
  11. Familie Smaal:
    12 mei 2012
    Super leuk om jullie zo te kunnen volgen!! Heel veel plezier!! XXX
  12. Pauline&Bart:
    13 mei 2012
    Lieve familie,
    hier ook weer een berichtje van ons onder de reisblog. We gaan jullie volgen natuurlijk! :-)
    Jullie hebben onze eerste "belevenissen" al kunnen vinden in een berichtje via FaceBook, nu horen we binnenkort graag hoe het met jullie gaat...!!
    Liefs <3
  13. joke rietveld:
    14 mei 2012
    Hoi wereldreizigers,
    Vanuit Giessenburg zonnige groetjes de temperatuur lijkt niet op die van jullie maar we genieten er toch van.
    Alles is oke hier ook met de buurtjes.
    Opa trakteert zaterdag want Jeroen doet het niet:)
    Dit laatste regeltje was in opdracht Liefs Joke
  14. Diny en nora:
    14 mei 2012
    14 mei. Hallo bruiloftgangers,
    Hoe is het na zo'n lange reis, zijn jullie erg moe. Ben benieuwd naar jullie eerste indrukken. We leven op afstand heel erg met jullie mee en hopen dat alles naar wens is gegaan. Korry, heb je nog last van je oren gehad? Hier is alles goed, redelijk weer vandaag, maar het wordt weer slechter. Re, alles goed? Nog kunnen werken voor school? Geniet ervan hoor!!
  15. ben:
    hallo lieve allemaal !!!

hier dan eindelijk een berichtje van ons.
    na een erg lange reis :)

12:15 zijn we aan gekomen in Ambon en daar stonden mama en papa van fellycia en collega's van haar vader op ons te wachten. fellycia was wat later had een lekke band met haar scooter en had daar door vertraging maar kwam natuurlijk wel naar het vliegveld toe om ons te verwelkomen. als werd in de auto geladen en wij werden in de auto onder verdeeld en het bruidspaar gingen samen op de scooter er van door :D helaas moest fellycia nog terug naar school en is dus halverwegen er tussen uit gegaan en Jeroen is in 1 van de auto's gestapt zijn door gereden naar het huis van fellycia waar de rest van de familie was en gelijk werd er van allerlei lekkernijen voor ons neer gezet. niet snel daar na kwam er een warme maaltijd voor ons klaar gemaakt. nog even daar gezetten en gewacht op onze chauffeur die ons en de spullen naar ons hotel ging brengen. samen met de familie zijn we naar het hotel gegaan en hebben eerst een de boel verkend en gezellig wat gedronken met elkaar maar natuurlijk ook genoten van de mooie natuur hier !! paps en mams waren onder tussen in een diep slaap gevallen op hun lekkere bedje :) de rest een lekkere koude douch genomen. en dan stap je je kamer uit om nog even naar buiten te gaan staat daar ineens een vrouwtje met een meet lint word er tegen je gezegt spreit je armen maar want ze gaan je even opmeten voor je jurk, moeders uit haar bedje getrommeld want ook zij moets nog worden op gemeten was wel even grappig ;) maar toen was het toch echt even klaar voor ons allemaal en zijn we 1 voor 1 naar ons bedje gegaan.

vanmorgen stond de ondbijt tafel klaar en hebben we lekker ondbijten met elkaar. vandaag even lekker genieten van alles wat zien en mee maken zwemmen in de zee was zeker niet verkeerd. hier bij het hotel was een feest er kwamen daarbij van allerlei dans stukjes van uit de cultuur van indonesie zag er erg mooi en leuk uit, wij hadden geluk en mochten gratis mee eten van het buffet wat super was :)

zo dit was het dan zoon beetje wel wat we hebben mee gemaat.

het gaat met iedereen goed en wij allemaal hebben het naar ons zin en genieten van alles wat we mogen mee maken !

lieve groetjes van ons allemaal !!!

ik ga er nu ook foto's bij zetten hoor ;)
  16. Pauline&Bart:
    15 mei 2012
    Leuk om jullie eerste verhaal te lezen!! Hartstikke gezellig!!
    En dan ga ik nu eerst de foto's bekijken, hoor!! :-)
    Liefs vanuit Nijmegen van ons vijfen ;-)
  17. Oma van der Linden:
    15 mei 2012
    wat leukdat het zo goed gaat en hopen op mooie dagen.
    met de gieren gaat het goed.groetjes van omalinden.
  18. Oma van der Linden:
    15 mei 2012
    het zijn geen gieren maar naar tuurlijk dieren
  19. ben:
    hallo lieve mensen,

heb er nog een paar foto's bij gezet dat wilde ik vanmiddag al doen maar toen viel me leptop uit want die was leeg en er was in het internet gedeelte geen stopcontact. dus vandaar dat ze een paar uurtjes later zijn :)

leuk om jullie reacties te lezen !!

liefs van ons allemaal.

ps. gelukkig dan dat opa jullie tracteerd :) doe toch nog iemand het ;P

en oma van der linden fijn dat alles goed gaat met de dieren !!

pauline moeders is erg blij dat ze de honden heb gezien :D

doeg doeg liefs
  20. ben:
    Hoi moeders & zuster,

met mij gaat alles goed. het is hier lekker warm en geniet van het hier zijn.
    ik ben wel even bezig geweest voor school.

doei redo
  21. joke rietveld:
    15 mei 2012
    Dat ziet er echt leuk uit!!
    Wat is het in Nederland dan toch vol

Groetjes uit Giessenburg
  22. ben:
    15 mei 2012
    joke: het is hier zeker erg leuk en mooi !!
    maar ook hier in ambon zijn er plekken waar dat het erg vol geprot staat. maar het is en blijf hier erg mooi en leuk !

groetjes van uit Ambon
  23. Oma van der Linden:
    15 mei 2012
    Hallo allemaal wat ben ik blij dat jullie het goed naar de zin is.En een prachtige foto"s.Ik ben blij dat we in Gorinchem het me mogen genieten.Dat jullie met de neus in de boter deet vallen met dat feestje dat was leuk nu genieten maar hoor.IK wens het van harte. Heel veel liefs van oma Linden daaag tot ziens
    kusjes voor allemaal
  24. arda:
    Lieve Carlijn, familie en vrienden,

Wat is dit geweldig, even met jullie mee genieten. Leuk om jullie eerste verhaal te lezen en die geweldige foto's te bekijken. Zo te zien hebben jullie het super naar je zin. Carlijn, ik geniet ervan als jouw stralende lach zie....en languit op je buik in de Indische Oceaan (?. Morgenochtend ga ik eerst de brief van Willeke aan de klas voorlezen en jullie foto's bekijken . Dan hebben ze, als we elkaar daarna skypen, een beetje idee waar je bent en hoe het er daar uitziet. Morgen om 11.00 uur Ned. tijd zitten we er klaar voor en hopen we je te kunnen spreken. groet Arda :)
  25. Erik en Karla:
    Ha lieve vrienden,
    Wat fijn om een stukje te lezen en we waren superblij met de sms-jes onderweg:)Prachtige foto's kunnen we lekker een beetje meegenieten.Enne Ben... heb je hetzelfde reisschema als ik in China had? Of neem jij dat schema over Corrie? Dat is wel vermoeiend hoor.Geniet van al het moois en wij genieten heerlijk met jullie mee.
    Dikke groepsknuffel en liefs van ons.
  26. ben:
    16 mei 2012
    erik: we zij nog aan het discussieren wie de rol gaat over nemen :)
  27. joke rietveld:
    16 mei 2012
    Hoi familie en maatjes van Jeroen,
    Willeke en Carlijn jullie armen zijn al flink rood
    smeren hoor:) Het is volop genieten daar, en wat worden jullie verwent. gewoon genieten maar
    Groetjes uit een koud (11 graden) Giessenburg.
  28. Floor en Gies:
    Lieve allemaal,
    Vanmiddag zijn we naar de Voermanstraat geweest.Daar ontdekt dat jullie al foto's hebben verstuurd en een eerste reisverslag.Thuis bleek het op onze computer ook te vinden.Ik (Floor) zal wel weer iets niet goed gedaan hebben.Fijn dat alles goed verloopt.Groetjes.
    P.S.Met Oma en de beestenboel gaat het goed.
  29. Oma van der Linden:
    16 mei 2012
    hallo allemaal hier gaat alles naar wens.En jullie genieten allemaal Corrie en Ben ook genieten hoor.Ik geniet van de foto"s hoor,nog fijnne dagen.oma
  30. Diny en nora:
    Hallo daar allemaal,
    Gisteren, 16 mei, had ik een "lange brief" geschreven,maar ik zag hem nog niet aan de blogs toegevoegd. Ik zal wel weer iets niet goed gedaan hebben. Dus nu nog even een verkorte versie. Wij hebben genoten van de foto's, een prachtig land zo te zien met veel kultuur. Wat leuk redo (althans dat vond ik) dat ik even mee mocht kijken met skype. Karlijn je hebt een leuke groep, die op afstand erg meeleven. Ook super dat juf Arda zulke dingen doet. Vandaag is het hemelvaartsdag, iedereen is vrij, het begon met een zonnetje, maar inmiddels betrekt het weer en is het koud. Zelfs ik heb gisteren mijn winterjas nog aangehad. Ik ga nu langzamerhand mijn koffer voor Marokko klaarmaken en ook vanuit Marokko moet ik jullie van harte groeten. Liefs en genieten maar weer !!! Tot blogs......Diny
  31. joke rietveld:
    Hoi allemaal
    Het is hier Hemelvaartsdag dus lekker vrij en ook heel belangrijk oma is vandaag 70 geworden vanmiddag vieren we haar feestje.Corrie wel vreemd om zo ver weg te zijn maar via dit hippe gedoe toch dicht bij. we maken er een leuke dag van. Groetjes en de felicitaties van de Giessenburgers
  32. Floor en Gies:
    Lieve allemaal,
    We hebben net jullie mooie foto's nog eens zitten bekijken. Prachtig! Willeke, volgens ons kun je daar op Ambon niet eens lelijke foto's maken! We genieten met jullie mee.Hoe is het met de jurken? Krijgt het manvolk ook aangemeten kleding? We wachten de foto's wel af. Nog 2 nachtjes slapen! Groetjes.
  33. ben:
    hallo lieve allemaal !!!

zo weer even de tijd om wat op het blog te zetten. ik ga mijn best doen om de afegelopen 2 dagen in een leuk verhaaltje te zetten.

woensdag 16 mei,

9 uur hebben we weer een lekker ontbijtje naar binnen gewerkt, dit keer helaas binnen want het had snacht's zeer hard geregent en dan hoef je ook geen 2 sec buiten te staan als je droog wil blijven want dat ga je niet lukken :D
    na het ontbijt even buiten lekker spelletjes gespeeld.
    ieder op zijn gemakje om gekleed en de zwem kleding aan getrokken om een lekkere duik te nemen in de zee een flnk poosje in de zee gedobberd en ja JOKE we zijn zeker al goed verbrand dus dit keer hadden we ons goed in gesmeerd:D (pppfff wat hebben we het zwaar he) ;) haha.

langzaam weer naar het hotel gegaan een douch genomen. carlijn met haar klas geskypt en wat een verassing daar was onze DINY erg leuk was dat hoor ook redo vond het leuk :)
    na een poosje van wachten op onze chauffeur zijn we naar de stad gebracht en hebben we daar met de familie lekker gegeten :D na het eten naar het huis van felly en familie gegaan om hun daar onze kado's te geven. trug bij het hotel wat gedronken met alleen de HOLLANDERS en de plannig voor de 17e door genomen. de drankjes op de plannig gedaan toen was het tijd om slapen te gaan zzzzzzzz.

17 mei.

als eerst speciaal voor oma: er is er 1 jarig hoera hoera dat kunnen wij zien op skyp ja ja het is onze oma willie hoera hoera wij zijn met zijn alle zo blij want de jarige ben jij :D oma van HARTE GEFELICITEERD MET U 70e verjaardag we hopen dat u een leuke dag heeft.
    ook natuurlijk iedereen gefeliciteerd met oma !!

wij zouden vanmorgen naar de kerk gaan maar helaas ging dat niet door omdat papa thau (vader van felly) een vriendin van felly ging ophalen op het vliegveld maar zei had 3 uur vertraging en paps stond daar al lang te wachten en kon dus niet terug komen om de familie van fellycia naar de kerk te vervoeren.
    dus wij hadden een middagje vrij. IK (willeke) ben toen rond een uur op 9.30 naar de stad gereden op de scooter om wat bannans te gaan halen en de rest is gewoon lekker bij het hotel gebleven. rond een uur of 4 zijn we opgehaald om de bruiloft door te nemen maar niet gewoon door nemen nee. iedereen werd op de plek gezet waar hij/zij moet komen te staan.
    ook zelfs de hele ceremonie moesten we gaan spelen eerst de bruids kindjes naar voren lopen dan de paps en mams er achteraan de getuigens volgen daar op gaan staan op het podium. tada muziek daar komt de bruid lalallala riedel hier rieldel daar na drie uur waren we dan eindelijk klaar.
    maar was wel leuk om dit mee te maken.
    nu ons huiswerk doen zo dat het op de bruiloft goed gaat komen :D nog lekker gegeten met elkaar. nu terug bij het hotel en gaan we zo eens skypen met oma en opa om natuurlijk onze jarige jet te zien :D

heel veel liefs van ons allemaal xxx
  34. ben:
    17 mei 2012
    sorry allemaal voor de vele spellings fouten enz. wat er in staat sorry !!

en ik zag dat ik jeroen was vergeten te betrekken bij het scooter verhaal want ik rij niet zomaar hier dat ga nie hele maal goed komen hahah

liefs willeke
  35. ben:
    17 mei 2012
    floor en gies leuk dat het nu ook bij jullie is gelukt. Zo kunnen jullie ook mee kijken.
    klopt hier lelijke foto's kan je hier niet echt maken.
    de jurken zijn als het goed is morgen klaar.
    De mannen hebben alles al :)

groetjes uit Ambon
  36. Oma van der Linden:
    17 mei 2012
    Lieve kinderen en vrienden ik wens jullie een fijne dag toe gewenst.In bij zonder onze bruidspaar heel veel geluk en ik ben een zaterdag bij jullie .met me gedachten.Oma van der Linden. dag allemaal
  37. Pauline&Bart:
    18 mei 2012
    Net even jullie verhaal gelezen, leuk!! We hebben jullie gezellig gisteren op Skype gezien, maar we missen jullie natuurlijk nu wel extra veel... :-( Geniet nog van alles wat je doet, ziet en meemaakt!!
    Liefs vanuit jullie eigen huisje in Giessenburg... ;-)
  38. ben:
    18 mei 2012
    er staan weer wat foto's bi hoor :D
  39. Erik en Karla:
    Hai lieve vrienden,
    ik heb net weer even jullie site bekeken en de blogs gelezen.Leuk:)Zeker als er weer een nieuwe blog staat.Als het goed is zijn de jurken nu dus klaar.Ben echt benieuwd, ze zullen zeker prachtig zijn.Enne.. leuk dat de bruiloft vast geoefend is weet je toch alvast wat er gebeuren gaat en wat er van je verwacht wordt.Hoe laat begint het morgen?
    Ga ik een kaarsje aansteken.Op de liefde en het geluk.Prachtige foto's dat worden dierbare herinneringen.In gedachten bij jullie,liefs Karla.(Erik is op het werk, het is nu 13.00 uur en ik was alvast even aan het neuzen op de site)
  40. Opa de Kreij:
    Lieve familie en Ré en Kees,
    het gaat met ons goed. Corrie heeft gelukkig allemaal mooi weer. We wensen iedereen heel veel plezier en een fijne dag toegewenst met het trouwen. Fellycia en Jeroen heel veel plezier toegewenst.
    We kijken uit naar volgende week zondag als jullie weer terug komen.
    Groetjes oma en opa
  41. Oma van der Linden:
    18 mei 2012
    Hartelijk dank voor die prachtgen foto"s en een fijne dag ieder een en heel veel geluk en plezier tussen(haakjes fijn voor Willeke dat ze dat mag doen)
    Oma groetjes en alle een dikke kus
  42. joke rietveld:
    18 mei 2012
    Hoi hoi, vanuit een niet meer zo zonnig giessenburg, vanmorgen scheen het zonnetje wel lekker, maar in Nederland is dat na een paar uur weer voorbij. Het is nu weer bewolkt en grijs. Gelukkig hebben jullie op de foto's te zien wel zonnig weer. Morgen wordt het een spannende dag maar vast wel leuk en iets om nog jaren op terug te kijken. Wij wensen jullie het allerbeste morgen en zijn in gedachte bij jullie (als we wakker zijn op jullie moment slapen we nog)

Het allerbeste en we zien de foto's wel

PS dat kleintje op bij Willeke ziet er wel schattig uit.
  43. Floor en Gies:
    18 mei 2012
    Als het goed is, liggen jullie nu lekker te slapen. (Ned. tijd 19.30) We wensen jullie een fijne dag.Raar idee, dat Jeroen en Fellycia al getrouwd zijn als wij uit bed komen. Iedereen gefeliciteerd.
    Klopte de generale repetitie of waren er toch nog verrassingen? We kijken met spanning uit naar de volgende foto's. Groetjes en tot de volgende keer.
  44. Diny en nora:
    18 mei 2012
    Lief bruidspaar, familie en vrienden.
    Het is 18 mei 'savonds 11 uur. Heb net de blogs gelezen. Leuk te lezen hoe iedereen meeleeft met jullie. Het schiet nu ook heel erg op, nog maar een paar uurtjes verwijderd van de belangrijkste stap in jullie leven Jeroen en Fellycia. Byzonder dat jullie al een generale repetitie gehad hebben. We kijken uit naar de foto"s van de bruiloft!
    Ben ook heel benieuwd naar al jullie jurken en zeker naar de bruidsjurk!!! Wat de mannen dragen is bekend, of zijn er nog veranderingen opgetreden??
    In ieder geval: EEN SUPER SUPER BRUILOFT voor iedereen en iedereen alvast van harte gefeliciteerd.
    Geniet van de dag, laat alles maar lekker over jullie heenkomen!!!!
    Met veel liefs en groeten uit AmizMiz (Marokko) en Giessenburg. Lahoussine, Diny en Nora.
  45. arda:
    19 mei 2012
    beste Jeroen en Fellycia,

Vandaag is het jullie dag. Maak er een ONVERGETELIJK, GEWELDIG FEEST van. Iedereen heeft erg naar deze dag en deze bruiloft uitgekeken. Ook hier in Giessenburg leef ik met jullie mee.
    En Carlijn ..ben je vandaag net zo mooi als de bruid, ik ben heel benieuwd.
    Jeroen en Fellycia, feest, geniet en laat je verwennen.
    Hartelijke groeten aan iedereen.
    Arda
  46. Pauline&Bart:
    19 mei 2012
    Lieve familie daar in het verre Indonesië en lieve vrienden,

wat een bijzondere dag is het vandaag (geweest)...!!
    Wij zitten nog lekker in de middag (15.24 uur) maar bij jullie is de dag alweer bijna voorbij, denk ik zo...?
    Of is het feest nog in volle gang en wordt de bruiloftsdag spetterend afgesloten op dit moment? We zijn zo benieuwd en we vinden het zo raar dat we er niet bij zijn vandaag... Maar we vinden het natuurlijk ook geweldig, dat deze mooie dag in het teken van Jeroen&Fellycia staat en dat zij zo'n bijzondere stap samen aangaan!! Wat een mooie gebeurtenis, wat een mooi moment en wat een mooi leven gaan jullie samen tegemoet...!! Geniet overal van!!
    We horen jullie vast snel weer,
    Liefs van Bart en Pauline
  47. Diny en nora:
    Lieve allemaal,
    Jullie zijn getrouwd!!! Is het een spetterend feest geworden? Alles is naar wens gelopen hoorde ik gisteravond van Bart. Wij zijn zo benieuwd naar alle verhalen ! Nu nog een week genieten en Re nog een paar dagen. Voor Redouan± goeie terugreis, doe voorzichtig en dan maar weer gaan blokken voor je eindscriptie. Dit wordt mijn laatste blog, want over een uurtje gaan we naar het vliegveld. Ik kijk al heel erg uit naar volgende week als we jullie allemaal weer ontmoeten!! Geniet van al het moois en nog een onvergetelijke week met elkaar.
    Liefs voor iedereen, Diny en Nora.
  48. Oma van der Linden:
    20 mei 2012
    Hallo kinderen was het gezellig eerst nog eens gefeliciteerd he want nu is het echt hij staat nu op eigen benen zeg men zo gaat het in het leven.Wat zal het stil worden.Nu nieuw schierig naar de foto"s.
    groetjes van oma
  49. Erik en Karla:
    Lieve vrienden en vooral Jeroen en Fellycia,
    Gefeliciteerd,gisteren hebben jullie een nieuwe grote stap gezet in jullie leven.Het zal zeker een prachtig feest zijn geweest.Bijzonder zoals het is en bijzonder zoals alles gegaan is.Een godsgeschenk dat is het zeker.Geniet van al het geluk om je heen en natuurlijk het zonnetje en het prachtige strand.Een beter begin kun je niet hebben als bruidspaar toch? Nog een paar palmboompjes en de liefde.Perfect:)We kijken uit naar de foto's en benieuwd naar jullie verhalen.Liefs Karla en Erik
  50. ben:
    Hallo lieve mensen,

hier dan een bericht na de belangrijke dag.

we hebben gisteren een er mooie en leuke dag gehad.
    zeker anders dan als bij ons maar wel erg leuk om mee te maken en natuurlijk omdat Jeroentje ging trouwen

s'morgen een beetje rustig aan gedaan, lekker met elkaar ontbeten genoten van het weer en het met elkaar zijn. na het ontbijt ieder gaan douchen en zich om kleden.
    al snel kwam de soort van kapper die ons haar ging doen en ons ging op maken. dus wij braaf in de stoel gaan zitten en het allemaal maar over ons heen laten komen.
    ook al was het niet allemaal presies zo als we het zelf hadden gewillen maar goed ze bedoelen het erg goed en we konden er zelf wel om lachen het haar van mama zat er leuk dat hadden ze mooi gedaan. bij Carlijn en mij hadden ze alleen de krultang er in gezet en erg veel haarlak op gespoten
    Toen de makup in ow ow dat was wat zeg, we hebben nog nooit zo veel makeup gehad we waren lekker wittig en hadden mooi rode wangen en donkere wenkbrouwen hahaha maar ach dat hoord bij de traditie. ook al onze mannen werden op gemaakt hahaha. uitijdelijk iedereen klaar en opgemaakt nog even een foto met elkaar maken en klaar gaan staan om mee te gaan.
    toen kwam er een auto aan met daar op een heel team die drum muziek maakte. al snel kwam daar onze leidster die alles regelde en je vertelde wat je moets doen met onze vertaalster aan. ook bij ons in bij het hotel nog wat rituelen moeten doen en dat op de film gezet. Mama en papa moesten jeroen zijn pakjas bij hem aan trekken de knopjes sluiten en daarna langzaam de auto in gestapt.'
    Carlijn, redo, kees reden met de camera ploeg mee voor ons uit en daar voor reed de drum band auto. wij ( Jeroen Papa Mama en ik ) reden daar achter ik moest ook ik de auto bij jeroen omdat ik de getuigen ben.
    achter ons reed nog een paar auto's.

zoal drumend en toeternd gingen we naar het huis van felly deze rit duurde ongeveer 45 min. dit was erg leuk.
    aangekomen bij het huis mochten Carlijn redo en kees buiten wachten. wij werden een straat daar tegen over gepakeerd en moesten wachten tot dat ook felly met haar familie de rituelen hadden gedaan en dat het vast gelegd werd. gewuifd dat we mochten komen dus de chauffeur de auto gestaart en naar voor de deur geparkeerd. deuren werden geopent en Papa moest gaan vragen of aan de familie de fretten of dat wij hun dochter mochten hebben en ja hoor dat mocht Jeroen mocht naar binnen en ik moet in de arm met hem mee als getuigen daar achter volgde papa en mama carlijn redo en kees. ieder een handje gegeven aan de kant gaan staan. jeroen moest toen alleen drie keer op de deur kloppen waar felly achter verstopt zat hij weer op zijn plekje gaan staan en ja hoor daar kwam ze aan samen met haar paps
    Jeroen haar bruidsboeket geven en felly bij Jeroen zijn corsage op gespelt daarna moesten ze dit ook doen bij de paps en mams van elkaar. de saxe (getuigen) kregen ook een witte corsage en de andere familie leden krijgen een rode corsage. dit alles braaf gedaan zijn we weer de auto in gegaan. Felly met haar vader moeder en getuige in haar trouw auto en wij ook weer in onze trouw wagen.

wij voor op met natruurlijk weer de drumband er voor felly er achter aan met de rest.
    op naar de kerk ( ook dit al drummend en toeterend)
    bij de kerk er uit gasten eerst en familie daarna felly met haar vader moeder anne (getuige) en 1 bruidskindje voor op. ook Jeroen met mams paps ikke en ook wij hadden 1 bruidskindje voor ons lopen. tergelijken tijd liepen we de kerk in.
    bruidspaar midden in ik naast jeroen en anne naast felly.
    papa's en mama's er achter wij zittend op een troon stoel.
    en de rest zat netjes in de banken.
    een nederlands sprekende dominee die dus van alles wat deed was erg leuk ! maar goed ja ja na lang wachten zeiden ze tegen elkaar het ja woord en schoven de ringen om de vingers met glimmende oogjes en een mooie lach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

na dit alles een foto sessie gehad. naar beneden gehobbeld en voor de gemeente ook het ja woord gezegt en daarbij de hantekening gezet en ja ook ik mooets toen wat doen mijn handtekening staat nu vast als getuigen. ook de Papa's moesten hun handtekening van goedkeuring er op zetten.

fellycia haar kapsel werd wat veranderd en toen weer de auto in gestapt om naar de receptie te gaan.
    maar nu zaten het bruidspaar wel in 1 auto met daar voor in ik als getuige.
    (Ik was al een andere auto in gestapt maar werd er weer uitgehaald want moest als getuige in de auto bij hun zitten.) mama en papa werden in de lege trouwagen gezet en reden zo achter het bruids paar aan. en ook dit ging weer drummend en toeterend door de hele stad heen. twee rondjes gereden om de mensen de tijd tegeven om in de zaal van de recetie te zitten.

aangekomen en klaar gaan staan op de rode loper.
    Volgorde : bruidskinderen, Papa en Mama Van der Linden daar achter Papa en Mama de Frettes en de getuigen Anne en Willeke ieder op zijn plekje aan gekomen.
    bruidspaar hand in hand over de rode loper naar hun troon.
    de traditionele dans met kleine kinderen volgde daarop.
    toosten met elkaar op het bruidspaar, taart aan sneiden met elkaar dansen en een kus geven de taart voeren en ouders kussen geven. gasten mochten gaan eten en het bruidspaar feliciteeren en foto's nemen +/- 600 man.
    na een lang tijd te hebben gestaan mochten ook zij en de ouders eten gaan. eten en gedanst genoten van alles en om rond 23.30 richting huis gegaan. wat gedroken met elkaar naar bed toe en alles laten bezinken maar.

zo dit was de grote dag we hebben er van genoten.
    ook al waren we erg besminkt maar ja het was een mooi feest !!!

heeel veeel liefs en een dikke knuffel van ons allemaal !!!!!
  51. Oma van der Linden:
    20 mei 2012
    Wat heb ik hier van zitten genieten en blij dat het goed is gegaan maar keurig wat een liefde en mooi houd dit goed vast in je geheugen om nooit te vergeten.Genieten jullie nog deze week.Alle een kus en in het bij zonder het bruidspaar tot ziens Oma
  52. joke rietveld:
    20 mei 2012
    Hoi allemaal,Het is zondag 19.45 uur.
    Terwijl de onweer er lustig oplos rommelt bekijk ik jullie foto's in een woord geweldig Corrie wat zit je haar leuk:)
    Wij hebben hier ook een leuke dag achter de rug met mijn cluppie naar de Drunense duinen geweest getennist,spijkerpoepen,kastelen bouwen de middag vloog om. met rode wangen van het buiten spelen en de zon (geen make up) zijn we nog pannenkoeken, of is het nu pannekoeken :) wezen eten met tien personen iets minder dan bij jullie:) veel liefs uit Giessenburg
  53. Erik en Karla:
    Lieve schatten.....
    PRACHTIG!!!!. We zijn ontroerd...Super om te zien,zeer bijzonder en zo konden we er toch een beetje bij zijn:)600 man?? Tjeetje ze weten dat jullie geweest zijn toeterend en al de stad door:) Willeke, lieve schat bedankt dat je het zo mooi voor ons opgeschreven hebt,ik weet wat voor groot werk of dat het is.Je schrijft heel fijn en gezellig,net als of we er gewoon bij zijn.Super, dikke kus daarvoor.Wat waren jullie mooi allemaal.Veel liefs Karla en Erik
  54. Floor en Gies:
    Goeie morgen lieverds.
    Onze zondagavond kon niet meer stuk. Wat een fijn, uitvoerig verslag en wat een prachtige foto's. Iedereen ziet er super uit.Corrie, ik (Gies)herkende je eerst niet. Je wint het bijna van de bruid. De schmink paste er wel bij.Wat een belevenis: dit vergeet je je hele leven niet meer. Geniet nog een poosje van dat prachtige Ambon! Groetjes.
  55. Oom Raymond en tante Jolanda:
    Dag allemaal
    Bovenal Jeroen en Feliiycia
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie Huwelijk!!!
    wat een mooie foto's echt een hele mooie dag om op terug te kijken.
    Ben en Corrie geniet nog heerlijk deze dagen en ook
    Willeke en Carlijn.
    Het ziet er allemaal super mooi uit.

VEEL lIEFS van ons allemaal uit Krimpen a/d lek
  56. Pipa en Mama:
    Voor Jeroen en Fellycia,

Van harte Gefeliciteerd met jullie huwelijk.
    Gods Zegen, geluk en gezondheid toegewenst.

Jullie zien er allemaal prachtig uit.

Hartelijke Groetjes,
    Nico Trea Nathalie Patrick Rosanne Wilco
  57. Petra van der Wal-Hak:
    Hoi allemaal,

Ten eerste Jeroen en Fellycia van harte gefeliciteerd.
    Prachtig en ontzettend mooi om het allemaal te lezen en te zien. Een heel gelukkig leven door ons toegewenst. Fijn om te lezen dat de familie het ook goed heeft en volop geniet. We doen jullie allemaal de groetjes vanuit een regenachtig Arkel. Liefs Petra en familie
  58. Peter,janneke en nick:
    21 mei 2012
    jeroen en fellycia van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk
    en gezond en gelukkig leven toegewenst
    groetjes peter janneke en nick verheul
  59. Familie Smaal:
    22 mei 2012
    Lieve familie,

Allereerst willen wij natuurlijk het kersverse bruidspaar Jeroen en Fellycia van harte feliciteren!! Wij wensen jullie een heel gelukkig en gezond leven toe.

Wij hadden op dit blog ons e-mailadres ingevuld zodat wij een mailtje zouden krijgen zodra er "updates" zouden zijn. Maar waarschijnlijk is er iets verkeerd gegaan want hebben nog geen enkel mailtje gekregen. Snapten er al niets van. Dachten dat jullie misschien niet konden internetten ofzo. Vandaag toch maar weer eens gekeken en ja hoor......er stonden al zoveel verhalen en foto's op. Wat heerlijk om alles te kunnen lezen. En wat een prachtige en leuke foto's. Super!! Wat zag iedereen er prachtig uit op de bruiloft. Echt heel erg leuk om er op deze manier toch een beetje bij te kunnen zijn. Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie toe. Enne......kijken nu gewoon iedere dag eventjes of er nog nieuws is. Dikke kus XXXX
  60. Floor en Gies:
    22 mei 2012
    Lieve allemaal,
    Vanavond weer eens alle foto's op ons gemak bekeken. Opnieuw reuze genoten. Floor heeft gisteren van een paar foto's afdrukken gemaakt en die bij Rie gebracht. Als we het goed begrepen hebben, is Re al op weg naar huis. Voor jullie begint het aftellen.
    Geniet deze paar dagen nog van zon, zee en Ambon!
    Willeke, zie jij kans om er voor je naar huis komt nog een paar natuurfoto's op te gooien? Wens de ouders van Fellycia sterkte voor het naderende afscheid. Groetjes vanuit een zeer warm Nederland.Om 22.00 uur was het nog 23 graden.
  61. Oma van der Linden:
    23 mei 2012
    Hallo ja Re weg wat zal dat vreemd zijn want hij hoort er bij.maar het is niet anders ik hoop dat jullie nog zullen genieten.Het zal raar zijn je heb er zo maar een dochter bij nu ze is van harte welkom hoor.Wat gaat het nu hard,dan is een week niets ik wens jullie het aller beste ik heb ook met de ouders Fellycia doen.groetjes oma
  62. ben:
    Hallo lieve allemaal,
    Daar zijn we dan weer :)!
    Sorry dat we er nu pas weer wat op zetten, dat komt omdat hier al 3 dragen het internet er uit ligt.
    Ik ga mijn best doen om de afgelopen dagen op een leuke manier samen te vatten.

Zondag 20 mei.
    Na een mooie en bijzondere dag ontwaakten iedereen langzaam en verscheen 1 voor 1 om 9 uur aan de ontbijt tafel. Stil aan de ontbijt tafel was het niet we hadden genoeg om over te praten over de mooie en bijzondere dag van Jeroen en Fellycia !! ieder genoot er nog van om het er over te hebben. Het kers verse bruidspaar hadden s’morgens de enveloppen geopend de kado’s bewonderd en genoten van het naarst elkaar wakker worden en wetend dat ze nooit meer voor een erg langtijd van elkaar verwijderd zullen zijn. Vandaag is het een dag van lekker rustig aan doen hangen liggen genieten van de zon, zee en de hele natuur hier. Stiekem genoten we ook van het bruidspaar dat erg trots als man en vrouw over het park van ons hotel heen liepen :D
    Op onze stille en rustige collin beach hotel kwam in 1 keer een paar harde luidruchtige kreten te voor schijn Joo, Joo, bla bla bla ……….. heej daar was onze mama lendy en mama lendy was niet alleen hoor, de hele familie de Frettes kwam te voor schijn en de hele vrienden groep van Fellycia waren er ook bij. Met elkaar hebben we gezellig de dag verder door gebracht samen eten en wat drinken erg gezellig . toch werd het weer tijd voor iedereen om de auto in te stappen en op de scooter te gaan zitten om maar weer eens naar huis te gaan. Ook voor ons was het al weer tijd om maar eens naar de kamers te gaan en onze ogen te sluiten. en al lig je dan in een diepe slaap zit je in 1 keer recht op in je bed omdat er vallende kokosnoten op het dak van je kamer landen haha.

Maandag 21 mei.
    zo als iedere morgen zitten wij rond 9 uur aan ons ontbijtje . na het ontbijt is iedereen langzaam aan de zwemkleding aan gaan trekken omdat we s’middags naar waai gaan. waai is een plek op Ambon waar je een erg mooi witte strand heb en een zeer heldere blauwe zee en een leuke stijger waar je van af kan springen ;) na even te hebben gewacht kwam daar dan onze chauffeur aan met onze mama lendy. Papa voor in naarst de chauffeur, redo , kees en carlijn in het midden en mama, mama lendy en ik (willeke) achterin. Starten maar en gaan want Jeroen en Fellycia komen op de scooter er achter aan. Wij maar denken dat we gelijk naar waai toe gingen maar nee dat was niet helemaal zo we hadden nog een stop bij het huis van familie de Frettes waarbij er nog 2 personen bij ons de auto in stapte. Ingeladen en wel daar gingen we weer onderweg nog een stop nu in de stad bij deze stop stapte in 1 keer mama lendy uit en liep weg. Wij hadden geen idee waarom ??? maar we bleven wel wachten op haar. Na even te hebbe gewacht kwam ze aan met potten en pannen vol met eten ;D ook dit weer in geladen en wel gingen we weer er van door. Geen 10 meter verder weer een stop midden op de drukke weg en als of ze kunnen toveren poef daar was nog een vriendin van felly die bij ons in de auto er bij moest. Lekker warm en plakkend in de auto dachten wij nu is de auto vol en pas er niets meer bij. maar haha nee hoor dat was niet waar er kwam nog een grote doos vol met pakjes water bij. Al rijdend onderweg naar waai door een jungle roeten verschenen er ook nog meer scooters bij die met ons mee reden. Na 1 uur te hebben gereden waren we er dan eindelijk. En was die duik in de zee ook erg lekker  na een poosje gezwommen, gestoeid , gegeten en gedronken te hebben was het helaas al weer de tijd om te gaan. We waren namelijk nog niet klaar met de activiteiten. We gingen nog naar een riviertje in een klein dropje dit riviertje was erg bijzonder helder water. In deze rivier zag je echt van alles, spellende kinderen, moeders en dochter die hun vaat waste en die de kleding daar aan het schrobben waren maar ook zichzelf een sop beurt gaven. Maar dit was niet waar voor we eigenlijk kwamen ook al was dit al heel leuk om te zien. Zat er nog wat bijzonders verstopt in de rivier en daarvoor hadden we een klein oud mannetje nodig die ons dus ook kwam helpen. Hij stapte het water in met een rauw ei in zijn hand, hij begon met zijn vingers in het water te tikken. Na een paar keer dit te hebben gedaan kwamen er tussen de stenen zeer grote vissen te voorschijn, het waren soort van erg grote palingen. De man tikte in het ei een gat en de vis slurpte zo dat ei naar binnen. Nou is dat natuurlijk leuk om te zien maar de mensen in dat dropje doen dat natuurlijk niet zomaar. Het bergwater wat daar door dat riviertje heen spoel word zo helder gehouden door die vissen. Ze zeggen ook als dat die vissen dood zouden gaan zo het riviertje vergaan daarom zorgen ze dus zo goed voor die beesten. Iedereen weer de auto in gestapt waar we ondertussen met zijn 12ven in zaten en weer verder gereden . plotseling weer een stop ergens langs een berg, er werd gewuifd dat we de auto weer uit moesten dus wij braaf maar weer de auto uit gehobbeld en toen maar eens aan Jeroen gaan vragen wat we gingen doen. We gingen bij de heldin van Ambon kijken deze mevrouw beschermde de Ambonezen tegen indringers. Maar deze mevrouw hebben de Nederlanders vermoord door haar in de zee te verdrinken. Ja daar stonden we dan met ons goeie gedrag als 7 Hollanders bij haar beeld. Ondertussen konden we ook gelijk over heel Ambon heen kijken, het was al donker dus het was erg mooi om te zien met al die lichtjes. Dit was toch echt de laatste activiteit voor vandaag en zijn we weer naar ons hotel gebracht.

Dinsdag 22 mei.
    Nee het feesten is nog niet voorbij.
    Na een ochtend en een halve middag niet veel bijzonder te hebben gedaan werden we weer opgehaald voor nog een feestje voor het bruidspaar. Eerst te hebben gebeden voor het bruidspaar en de families stond daar weer een tafel vol eten. Lekker gegeten was het tijd om weer met de voetjes van de vloer te gaan. Moeders werd als eerst mee gesleurd de dans vloer op om de dans te openen hahahaha. Maar helaas lachte ik er iets te hard om en was ik de tweede die door moeder Lendy de vloer werd op getrokken :p maar het leukste is nog dat ook onze pappie er niet onder uit kwam en die moest gaan schuifelen met een Damen :D hihihihihihihihihihihihihihi na een erg leuke en geslaagde avond was het feest om 23.30 voorbij. ook voor Jeroen & fellycia ,Papa & Mama, Redo& kees, Carlijn & mij.

Woensdag 23 mei.
    Waren we wat minder blij. Want redo ging er vandoor dit was toch best wel raar want we zitten hier al een poosje met elkaar. Maar ja het is voor een goed doel want redo moet wel zijn diploma behalen. Rond 9.30 moest hij er al vandoor spullen ingeladen afscheid genomen van ons stapte hij in de auto gingen met hem mee om hem weg te brengen. Maar ook die rit stapte er steeds meer personen is om hem mee weg te brengen en hem uit te zwaaien. Helaas had redo zijn vliegtuig twee uur vertraging maar ze hebben met zijn alle gewacht en nog lekker met elkaar gegeten. Jeroen heeft heb zover mogelijk geholpen en heeft re toen ook gedag gezegd. Wij hebben een filmpje gekeken omdat het pijpenstelen regende. Jeroen & fellycia weer terug bij het hotel met de hele meut en zijn bij ons hotel nog een poosje gebleven. S’avonds hebben wij met elkaar nog even lekker voor de kamer van Jeroen en Fellycia gezeten wat gedronken, lekker fruit gegeten en gezellig gebabbeld.

donderdag 24 mei.
    Onze vakantie is helaas bijna voorbij maar we genieten gewoon door  .
    vandaag niet heel veel gedaan omdat het best wel hard regende vandaag en dan gaat het hier niet echt lukken om hier er op uit te gaan. Filmpje gekeken en een lekker bakkie thee drinken voor ons hotel kamertje. S’avonds ergens langs de weg in een lekker wat gegeten het was voor ons een soort van kippen hokje hihihi maar het was erg lekker. Rond een uur of 19.00 kwam daar weer de taxi aan want we gingen naar de bioscoop met familie en vrienden. Best apart hier zoon bioscoop niet zo’n mega ruimte maar een kamer met daar in vier banken en twee grote stoelen waar voor ons een film werd aan gezet best wel leuk zo’n privé bios. Nu ondertussen weer bij ons hotelletje en weer eens wat op de weblog proberen te zetten want ik probeer het al de hele week maar steeds val het internet hier weg.
    Ik hoop dat jullie het nog leuk vinden om het te lezen.

Heel veel liefs en een dikke knuffel van uit Ambon.
  63. Pauline&Bart:
    24 mei 2012
    Tuurlijk vinden wij het nog steeds leuk om te lezen...!! Geweldig zelfs en zo horen we alle verhalen al en weten we wat voor bijzondere dingen jullie meemaken...!! Echt super en we zijn zo blij dat alles goed gaat en dat iedereen zo geniet en veel mooie dingen ziet...!! Blijf genieten en dan zien we jullie over een paar daagjes hier in Nederland...!! :-)
    Liefs van Bart & Pauline
  64. Floor en Gies:
    Lieve allemaal,
    Natuurlijk zijn wij het lezen en foto's kijken nog lang niet zat. Je moest eens weten, hoe vaak er hier in Nederland op jouw reisblog gekeken wordt, of er weer iets nieuws op staat.
    Heerlijk verslag en prachtige foto's (we hadden Ben graag een zetje gegeven). Willeke, mijn wens voor natuurfoto's is dus in vervulling gegaan. Willeke en iedereen die er aan meegewerkt heeft: hartstikke bedankt!
    Wij wensen jullie een goede thuisreis.
    Knuffeltje uit Hei-en Boeicop.
  65. Oma van der Linden:
    24 mei 2012
    Hallo hier oma's laatste berichtje hier bij wens ik jullie goede thuis komst,en toch nog een vrolijke reis toe, tot gauw oma.
  66. Familie Smaal:
    26 mei 2012
    Lieve familie,

Wat een avonturen hebben jullie beleefd zeg. Heel leuk om het hier in Giessenburg allemaal op de voet te kunnen volgen. Nog eventjes en jullie zijn ook weer thuis. Het is hier echt schitterend weer. Wij wensen jullie een hele goede reis en tot gauw! Veel liefs van ons XXX